Het is hoogst gebruikelijk dat een babyshower niet door de mom to be zelf wordt georganiseerd, maar door een zus, vriendin, moeder of door meerdere personen. Daarbij is het extra leuk als de babyshower ook nog een verrassing is, en de zwangere dame dus blij verrast wordt door een groep mensen met hapjes en drankjes! Hoewel er veel opties zijn bij het organiseren van een babyshower – bijvoorbeeld groot/klein, thuis/ergens anders – is er ook een aantal zaken dat voor elke vorm moet worden geregeld. Om je alvast op weg te helpen hebben we alvast een stappenplan voor je gemaakt!

Een babyshower organiseren in 9 stappen

babyshower organiseren - datum

1. Datum en budget

First things first: wanneer kunnen de meeste (belangrijke) mensen? Het is gebruikelijk tussen 32 weken en 35 zwangerschap de babyshower te organiseren. Zo is de zwangere dame wel al ver in haar zwangerschap en vaak al met verlof, maar is ze meestal nog niet zo ver dat een dagje gezelligheid te vermoeiend voor haar is.
Zodra je weet op welke dag en dus ook met welke mensen je het gaat doen, kun je gaan bepalen wat het budget voor die dag is voor de hapjes, drankjes, cadeautjes en versieringen!

Babyshower organiseren met high tea

2. Thuis of ergens anders?

Dan de locatie: hoewel babyshowers meestal thuis bij de zwangere dame worden gehouden, kan het ook juist heel leuk zijn met de hele groep ergens anders te gaan zitten. Zo wordt het huis niet vies en is de soms ietwat verveelde mom to be ook nog lekker de deur uit. Kijk bijvoorbeeld eens naar deze toffe locatie voor een babyshower met high tea (of wine).

Babyshower organiseren - uitnodigingen

3. Babyshower uitnodigingen

Uiteraard moeten de genodigden op de hoogte zijn van zaken als datum, tijd, locatie en de kosten. Daarom is het handig (en leuk) om iedereen een uitnodiging te sturen voor het feestje. Zo heeft ook niemand meer een excuus voor eventuele vergissingen!

 

Babyshower organiseren - versiering

4. Versiering

Misschien wel de leukste stap in ons stappenplan: het versieren van de locatie. Alles lekker kneuterig in dezelfde kleur en hetzelfde printje, of juist een wirwar aan verschillende slingers en ballonnen. Wij vinden dat het allemaal best een beetje over de top mag zijn! Je kunt hier kijken voor toffe babyshower versiering pakketten.

babyshower organiseren hapjes en drankjes

5. Hapjes en drankjes

Dit zou zomaar eens het belangrijkst kunnen zijn van heel de dag: de versnaperingen! Als je het ergens op locatie organiseert zullen de hapjes en drankjes daar aanwezig zijn, maar anders zal je het zelf moeten regelen. Het kan handig zijn de taken wat te verdelen met de andere genodigden. Zo kan iedereen wat meenemen en is er al snel een volle buffettafel. Vergeet ook de taart niet!

Babyshower cadeau ideeën - warme trui

6. Cadeautjes

Zonder cadeautjes geen babyshower! Het is natuurlijk een beetje de bedoeling dat de baby geshowered wordt met cadeautjes, maar wij vinden dat de moeder in wording het ook wel verdient een keer in de watten gelegd te worden! Daarom raden wij aan met alle genodigden af te spreken wat er allemaal gekocht gaat worden, zodat er wat cadeautjes voor de baby èn voor de moeder zijn. Bekijk hier onze originele cadeautips.

 

Babyshower organiseren - foto's maken

7. Beeldmateriaal verzamelen

Een babyshower is een bijzondere dag om mee te maken, vooral voor de moeder van de baby die geshowered wordt. Daarom vinden de toekomstige moeders het vaak ook wel heel erg fijn om wat beeldmateriaal aan de dag over te houden. Het kan slim zijn van tevoren iemand aan te wijzen die de hele dag erop let dat de leuke dingen vastgelegd worden. Leuk voor later!

Babyshower organiseren - ballonnen

8. Spelletjes

Het hoeft uiteraard niet, maar het is wel gebruikelijk spelletjes te spelen op een babyshower. De meeste spelletjes hebben ook daadwerkelijk iets met het ongeboren kindje te maken, dus je blijft ermee in thema. Het kan voor net dat kleine beetje extra gezelligheid zorgen. Je kunt hier kijken naar onze favoriete babyshower spelletjes!

kraamfeest organiseren

9. Genieten van de dag

Zo, er is versiering, eten, drinken, cadeautjes gasten en het is op een leuke locatie. Jouw werk als organisatie zit erop! Als je het stappenplan goed gevolgd heb, is het een heerlijk dagje. Probeer er dus zelf ook maar gewoon van te genieten!

Succes!

We hopen dat het door deze blog een eitje is geworden de ideale babyshower te organiseren. Heel veel plezier!